Museum and older vehicles

Latest change 2001-10-02 by Krister Johannesson. Svenska Hierarchy Homepage Menu Ner

Axle arrangement is stated in accordance with the European standard where numbers denote fixed trail axles in the frame and letters denote powered axles. ' denotes trail axles and axles in bogies.
Example: 1'C1' denotes an engine with three coupled axles in the frame and two trail axles. Bo'Bo' denotes an engine with two bogies with two individually powered axles each.
(1)

Abbreviations: bio=cinema; dusch=shower; gods=freight compartment; hiss=lift for wheelchairs and baby carriages; kl=class; konf=conference compartment; ligg=simpler horizontal accomodation; löb, lös=maximal length; man=engineer's cab; P=output power; rest=restaurant; serv=café; sitt=regular seats; sov=real beds; sth=maximum speed; tfn=telephone; tkp=crew compartment; tvätt=washing room; värme=heating



B: 2'C-4. löb: 19,490 m. sth: 90 km/h


E: D-3. löb: 16,65 m. sth: 65 km/h


E2: 1'D-3. löb: 17,650 m. sth: 70 km/h


E10: 2'D-3. löb: 18,09 m. sth: 70 km/h


J: 1'D2'. löb: 11,90 m. sth: 75 km/h


S1: 1'D2'. löb: 14 m. sth: 80 km/h

The Da of Tågkompaniet was previously used by the Swedish state railways.

Tågkompaniet
Da: 1'C1'. löb: 13,000 m. sth: 100 km/h. P: (2x920=1840) kW


Du/Du2: 1'C1'. löb: 13,000 m. sth: 100 km/h. P: (2x920=1840) kW


F: 1'Do1'. löb: 15,230 m. sth: 100/135 km/h. P: (4x645=2580) kW

TGOJ TGOJ
Hg: Bo'Bo'. löb: 12,500 m. sth: 80 km/h. P: (4x325=1300) kW

TGOJ
Ma: Co'Co'. löb: 16,800 m. sth: 105 km/h. P: (6x660=3960) kW

TGOJ TGOJ
Bt: Bo'Bo'. löb: 14,900 m. sth: 105 km/h. P: (4x660=2640) kW


Ra: Bo'Bo'. löb: 15,100 m. sth: 150 km/h. P: (4x660=2640) kW


Rb3: Bo'Bo'. löb: 15,470 m. sth: 120 km/h. P: (4x825=3300) kW

Tågkompaniet Tågkompaniet
Rc2: Bo'Bo'. löb: 15,520 m. sth: 135 km/h. P: (4x900=3600) kW


Rc3: Bo'Bo'. löb: 15,520 m. sth: 160 km/h. P: (4x900=3600) kW


Rc5: Bo'Bo'. löb: 15,520 m. sth: 135 km/h. P: (4x900=3600) kW

Sydvästen Tågkompaniet Tågkompaniet
Rc6: Bo'Bo'. löb: 15,520 m. sth: 160 km/h. P: (4x900=3600) kW


Rc7: Bo'Bo'. löb: 15,520 m. sth: 180 km/h. P: (4x900=3600) kW

TGOJ Tågkompaniet Tågkompaniet Tågkompaniet Tågkompaniet
El.16: Bo'Bo'. löb: 15,520 m. sth: 140 km/h. P: (4x1110=4440) kW


T41: (A1A)'(A1A)'. löb: 15,400 m. sth: 100 km/h. P: 1x1065 kW


T43: Bo'Bo'. löb: 14,240 m. sth: 100 km/h. P: 1x1065 kW


T45: Bo'Bo'. löb: 14,950 m. sth: 100 km/h. P: 1x1470 kW

Woxna express
Z67: B. löb: 9,100 m. sth: 60 km/h. P: 1x270 kW


Cars from the 20s


AB4. 1/2 kl sitt
löb: 23,5 m. sth: 130 km/h


AB6. 1/2 kl sitt
löb: 23,5 m. sth: 130 km/h


AB10. 1/2 kl sitt
löb: 23,5 m. sth: 130 km/h


B8. 2 kl sitt
löb: 23,5 m. sth: 130 km/h


B9. 2 kl sitt
löb: 23,5 m. sth: 130 km/h


B13S. serv, 2 kl. sitt. löb: 23,5 m. sth: 130 km/h


F7. gods. löb: 15,500 m. sth: 130 km/h

TGOJ TGOJ
FV1. gods, tkp. löb: 14,500 m. sth: 100 km/h


RB3. serv, 2 kl. sitt. löb: 23,5 m. sth: 130 km/h


RB6. serv, 2 kl. sitt. löb: 23,5 m. sth: 130 km/h

Cars from the 40s

Inlandsbanan
A5. 1 kl sitt. löb: 23,5 m. sth: 130/100 km/h

TGOJ
AB7. 1/2 kl sitt. löb: 23,5 m. sth: 130 km/h

Inlandsbanan Inlandsbanan
B3. 2 kl sitt. löb: 23,5 m. sth: 130 km/h

Inlandsbanan
B3S. 2 kl sitt, serv. löb: 23,5 m. sth: 130/100 km/h


B6. 2 kl sitt. löb: 21,9 m. sth: 100 km/h

TGOJ
B8F. 2 kl sitt. löb: 23,5 m. sth: 130 km/h

TGOJ
B15. 2 kl sitt. löb: 23,5 m. sth: 130 km/h


B15B. 2 kl sitt. löb: 23,5 m. sth: 130 km/h


BC1. ligg. löb: 23,5 m. sth: 130 km/h

Tågkompaniet
BC2. ligg. löb: 23,5 m. sth: 130/160 km/h

Inlandsbanan Inlandsbanan
BC3. ligg. löb: 23,5 m. sth: 130 km/h


BF2. 2 kl sitt, gods, tkp. löb: 23,5 m. sth: 130 km/h


DF21. post. löb: 23,5 m. sth: 130 km/h


F4C. gods, tkp. löb: 23,5 m. sth: 130 km/h


F4K. gods, tkp. löb: 23,5 m. sth: 130 km/h


F52. gods. löb: 23,5 m. sth: 160 km/h


RB2. serv, 2 kl. sitt. löb: 23,5 m. sth: 130 km/h


RB4. serv, 2 kl sitt. löb: 23,5 m. sth: 130/160 km/h


S2. konf/serv. löb: 23,5 m. sth: 160 km/h


WL2. sov. löb: 23,5 m. sth: 130 km/h

Cars from the 50s

TGOJ TGOJ
A3. 1 kl sitt. löb: 24,1 m. sth: 130 km/h

TGOJ
AB3. 1/2 kl sitt. löb: 24,1 m. sth: 130 km/h

TGOJ
B1. 2 kl sitt. löb: 24,1 m. sth: 130 km/h

TGOJ TGOJ
B3. 2 kl sitt. löb: 24,1 m. sth: 130 km/h


BF1. 2 kl sitt,
gods, tkp. löb: 24,1 m. sth: 130 km/h


FV2. gods, tkp. löb: 14,1 m. sth: 100 km/h

Inlandsbanan
SV1. värme. löb: 14,1 m. sth: 100 km/h


WL3. sov. löb: 24,1 m. sth: 130 km/h

Inlandsbanan
WL3A. sov. löb: 24,1 m. sth: 100 km/h

NSB Tågkompaniet
WL5. sov. tvätt i kp/wc+dusch i kp. löb: 24,1 m. sth: 160 km/h


AB8K. 1/2 kl sitt. löb: 23,5 m. sth: 140 km/h

Cars from the 60s


A2. 1 kl sitt. löb: 24,1 m. sth: 130/160 km/h

Color train
A23. 1 kl sitt. löb: 24,1 m. sth: 160 km/h

Sydvästen Tågkompaniet
AB2/AB3. 1/2 kl. sitt. löb: 24,1 m. sth: 130/160 km/h

Sydvästen X-tåget Tågkompaniet
B1/B21. 2 kl. sitt. löb: 24,1 m. sth: 130/160 km/h

Sydvästen Tågkompaniet
B5. 2 kl sitt. löb: 24,1 m. sth: 130/160 km/h

Tågkompaniet
BS5. 2 kl sitt, ambul serv, tfn. löb: 24,1 m. sth: 160 km/h


DF28. post. löb: 24,1 m. sth: 130 km/h


F5. gods, tkp. löb: 16,0 m. sth: 130 km/h


R1. rest
löb: 24,1 m. sth: 130/160 km/h

Sydvästen Tågkompaniet
R2. rest. löb: 24,1 m. sth: 130/160 km/h

Svenska Orientexpressen Svenska Orientexpressen
R12. rest. löb: 24,1 m. sth: 160 km/h


RB1. serv, 2 kl. sitt. löb: 24,1 m. sth: 130 km/h

Tågkompaniet
S11. serv, bio. löb: 24,1 m. sth: 160 km/h

Color train
S23. serv. löb: 24,1 m. sth: 160 km/h

Tågkompaniet
WL1. sov. löb: 24,1 m. sth: 130/160 km/h

Cars from the 80s

Tågkompaniet
A7/A8. 1 kl sitt. löb: 26,4 m. sth: 130/160 km/h

Tågkompaniet
B2. 2 kl sitt. löb: 26,4 m. sth: 160 km/h

Tågkompaniet
B4/BF4. 2 kl sitt, gods, tfn, tkp. löb: 26,4 m. sth: 160 km/h


B7. 2 kl sitt. löb: 26,4 m. sth: 130/160 km/h

Tågkompaniet Connex
BC4. ligg. tvätt. löb: 26,4 m. sth: 160 km/h


R4. rest. löb: 26,4 m. sth: 160 km/h

Tågkompaniet
S12. serv, bio. löb: 26,4 m. sth: 160 km/h


UA7. 1 kl sitt, gods, man, tfn. löb: 26,4 m. sth: 160 km/h

Tågkompaniet Connex
WL4. sov. wc+dusch i kp. löb: 26,4 m. sth: 160 km/h

Tågkompaniet Connex
WL6. sov. dusch. löb: 26,4 m. sth: 160 km/h

Sydvästen
AB9. 1/2 kl sitt. löb: 26,4 m. sth: 160 km/h

Sydvästen Tågkompaniet
B9. 2 kl sitt. löb: 26,4 m. sth: 160 km/h

Sydvästen Tågkompaniet
BFS9. 2 kl sitt, serv, gods, hiss, tfn, tkp. löb: 26,4 m. sth: 160 km/h

Cars bought abroad

Tågkompaniet
AFS1. 1 kl sitt, serv, gods. löb: 26,400 m. sth: 160 km/h

Tågkompaniet
AFS2. 1 kl sitt, serv, gods. löb: 26,400 m. sth: 200 km/h


S2K. konf. löb: 26,400 m. sth: 160 km/h


S2K. rest. löb: 27,500 m. sth: 160 km/h

Tågkompaniet
A2. 1 kl sitt. löb: 23,5 m. sth: 130 km/h

Tågkompaniet Tågkompaniet
B3. 2 kl sitt. löb: 23,5 m. sth: 130 km/h

Svenska Orientexpressen
BS7. sitt, serv. löb: 23,5 m. sth: 160 km/h

Svenska Orientexpressen
R7. rest. löb: 23,5 m. sth: 160 km/

Tågkompaniet
WL33. sov. dusch. löb: 26,400 m. sth: 160 km/h



X5A: 2'Bo'. 1 kl sitt, gods, tkp, man. löb: 24,250 m. sth: 125 km/h. P: (2x250=500) kW

X5M: 2 kl sitt. löb: 23,700 m. sth: 125 km/h

X5B: Bo'2'. 2 kl sitt, man. löb: 24,250 m. sth: 125 km/h. P: (2x250=500) kW


X7: 2'Bo'. 2 kl sitt, gods, man. löb: 22,650 m. sth: 90 km/h. P: (2x220=440) kW

UB7X: 2 kl sitt, man. löb: 23,330 m. sth: 90 km/h

Older railcars are used as official vehicles and for tourist traffic. UBYP and YP are vehicles with 891 mm gauge.


UBYPsitt. lös: 16,600 m. sth: 85 km/h

YP: (1A)'(A1)'. sitt. lös: 16,600 m. sth: 85 km/h. P: 1x135 kW


UBF6Z/UBF7Z/UBF8Y: 2 kl sitt, gods. lös: 17,100 m. sth: 115 km/h

UFV: gods. lös: 9,000 m. sth: 90 km/h
Dal västra Värmlands järnväg Inlandsbanan
Y6/Y7/Y8: B'2'. 2 kl sitt. lös: 17,550 m. sth: 115 km/h. P: 1x145 kW

X16/X17: 2'Bo'. 2 kl sitt. lös: 17,55 m. sth: 110 km/h. P: 1x170 kW

TGOJ Västmanlands lokaltrafik
X20: (1A)'(A1)'. 2 kl sitt, man. lös: 16,570 m. sth: 105 km/h. P: 1x170 kW
TGOJ Västmanlands lokaltrafik
X20. 2 kl sitt, gods. lös: 16,200 m. sth: 105 km/h
TGOJ Västmanlands lokaltrafik
X20. 1 kl sitt. lös: 16,200 m. sth: 105 km/h
TGOJ Västmanlands lokaltrafik
X20: (1A)'(A1)'. 2 kl sitt, man. lös: 16,570 m. sth: 105 km/h. P: 1x170 kW

TGOJ TGOJ
X21B: 2'2'. 1/2 kl sitt, gods, man. lös: 16,570 m. sth: 105 km/h
TGOJ TGOJ
X21A: (1A)'(A1)'. 2 kl sitt, man. lös: 16,570 m. sth: 105 km/h. P: 1x170 kW
TGOJ
X22B: 2'2'. 1 kl sitt, gods, man. lös: 16,570 m. sth: 105 km/h
TGOJ
X22A: (1A)'(A1)'. 2 kl sitt, man. lös: 16,570 m. sth: 105 km/h. P: 1x170 kW

SJ
X21B/X22B: 2'2'. 2 kl sitt, gods, man. lös: 16,570 m. sth: 105 km/h
SJ
X21A/X22A: (1A)'(A1)'. 1/2 kl sitt, man. lös: 16,570 m. sth: 105 km/h. P: 1x170 kW

SJ
X23: (1A)'(A1)'. 1/2 kl sitt, man. lös: 16,570 m. sth: 105 km/h. P: 1x170 kW
SJ
X23. 2 kl sitt. lös: 16,200 m. sth: 105 km/h
SJ
X23: (1A)'(A1)'. 2 kl sitt, man. lös: 16,570 m. sth: 105 km/h. P: 1x170 kW

SJ Bohuståget Viskadalen
X9A: (1A)'(A1)'. 2 kl sitt, gods, man. lös: 17,5 m. sth: 115 km/h. P: 1x170 kW
SJ Bohuståget Viskadalen
UAB9. 1/2 kl sitt. lös: 17,5 m. sth: 115 km/h
SJ Bohuståget Viskadalen
UB9. 2 kl sitt. lös: 17,5 m. sth: 115 km/h
SJ Bohuståget Viskadalen
X9B: (1A)'(A1)'. 2 kl sitt, man. lös: 17,5 m. sth: 115 km/h. P: 1x170 kW

Västmanlands lokaltrafik Upptåget X-trafik
X10B+A: 2'2'+Bo'Bo'. sitt. lös: 2x24,934 m. sth: 140 km/h. P: (4x320=1280) kW

In addition to the for the Stockholm commuter services operated X1, X10 and X60, former Danish Bn-cars and X420, which is the former German series 420, have been operated.

Storstockholms lokaltrafik
X420: Bo'Bo'. sitt. lös: 23,3 m. sth: 120 km/h. P: (4x200=800) kW
Storstockholms lokaltrafik
X421: Bo'Bo'. sitt. lös: 20,8 m. sth: 120 km/h. P: (4x200=800) kW
Storstockholms lokaltrafik
X420: Bo'Bo'. sitt. lös: 23,3 m. sth: 120 km/h. P: (4x200=800) kW


Y3: B'B'. 2 kl sitt, man. lös: 19,620 m. sth: 140 km/h. P: (2x455=910) kW

UA3: 1 kl sitt. lös: 21,000 m. sth: 140 km/h

UAB3: 1/2 kl sitt. lös: 21,000 m. sth: 140 km/h

UB3: 2 kl sitt. lös: 21,000 m. sth: 140 km/h

UB3B: 2 kl sitt, serv. lös: 21,000 m. sth: 140 km/h

UB3Y: 2 kl sitt, man. lös: 19,620 m. sth: 140 km/h

SJ Österlenaren Jönköpings länstrafik Östgötatrafiken Östgötatrafiken Västtrafik Kinnekulletåget Värmlandstrafik Dalatrafik Inlandsbanan Inlandsbanan Inlandsbanan Inlandsbanan
Y1: (1A)'(A1)'. sitt. löb: 24,4 m. sth: 130 km/h. P1: (2x160=320) kW. P2: (2x210=420) kW. P3: (2x265=530) kW

Östgötatrafiken Dalatrafik Inlandsbanan
YF1: (1A)'(A1)'. sitt, gods. löb: 24,4 m. sth: 130 km/h. P: (2x160=320) kW


UA2X: 1 kl sitt, hiss, man. lös: 22,0 m. sth: 200 km/h
Sydvästen
UB2X: 2 kl sitt, hiss, man. lös: 22,0 m. sth: 200 km/h
Sydvästen
UA2: 1 kl sitt. lös: 24,4 m. sth: 200 km/h
Sydvästen
UB2: 2 kl sitt. lös: 24,4 m. sth: 200 km/h
Sydvästen
UBS2: 2 kl sitt, serv, tfn, tkp. lös: 24,4 m. sth: 200 km/h

URB2: rest, 2 kl sitt, tfn, tkp. lös: 24,4 m. sth: 200 km/h
Sydvästen
X2: Bo'Bo'. gods, man. lös: 17,0 m. sth: 200 km/h. P: (4x815=3260) kW

Linx
UB2NXK: 2 kl sitt, hiss, man. lös: 22,0 m. sth: 200 km/h
Linx
UB2NK: 2 kl sitt. lös: 24,4 m. sth: 200 km/h
Linx
URB2NK: rest, 2 kl sitt. lös: 24,4 m. sth: 200 km/h
Linx
UA2NK: 1 kl sitt. lös: 24,4 m. sth: 200 km/h
Linx
X2NK: Bo'Bo'. gods, man. lös: 17,0 m. sth: 200 km/h. P: (4x815=3260) kW

SJ
X32K: Bo'Bo'. 2 kl sitt, man. l: 26,3 m. sth: 180 km/h. P: (4x265=1060) kW
SJ
X32K: 2'2'. 2 kl sitt, serv, tkp. l: 26,3 m. sth: 180 km/h
SJ
X32K: Bo'Bo'. 1/2 kl sitt, man. l: 26,3 m. sth: 180 km/h. P: (4x265=1060) kW

Norwegian vehicles

NSB
Di.3a: Co'Co'. löb: 18,600 m. sth: 105 km/h. P: 1x1305 kW

NSB
Di.3a: Co'Co'. löb: 18,900 m. sth: 105 km/h. P: 1x1305 kW

NSB
Di.3b: (A1A)'(A1A)'. löb: 18,900 m. sth: 143 km/h. P: 1x1305 kW

Di.7 was the Norwegian designation for T44.

NSB
Di.7: Bo'Bo'. löb: 15,400 m. sth: 100 km/h. P: 1x1235 kW

NSB Cargonet (NSB gods)
El.14: Co'Co'. löb: 17,740 m. sth: 100 km/h. P: (6x847=5082) kW

Malmtrafik
El.15: Co'Co'. löb: 19,800 m. sth: 120 km/h. P: (6x900=5400) kW

NSB NSB Cargonet (NSB gods)
El.16: Bo'Bo'. löb: 15,520 m. sth: 140 km/h. P: (4x1110=4440) kW

NSB
A2. 1 kl sitt. löb: 23,5 m. sth: 130 km/h

NSB
B3K. 2 kl sitt. löb: 23,5 m. sth: 130 km/h

NSB
BF1. 2 kl sitt, gods, tfn, tkp, serv. löb: 23,5 m. sth: 130 km/h

NSB
WLABK. sov. löb: 23,5 m. sth: 130 km/h

NSB
ABS70. 1/2 kl sitt, kontor, hiss, serv, tkp, man. löb: 26,950 m. sth: 160 km/h
NSB
B70. 2 kl sitt. löb: 26,400 m. sth: 160 km/h
NSB
BFM70: Bo'Bo'. 2 kl sitt, gods, tfn, serv, man. löb: 25,050 m. sth: 160 km/h. P: (4x430=1720) kW

NSB NSB/Nabotåget
BM92: 2'Bo'. sitt, man. l: 24,7 m. sth: 140 km/h. P: (2x357=714) kW
NSB NSB/Nabotåget
BDFS92. sitt, post, gods, man. l: 24,7 m. sth: 140 km/h
NSB NSB/Nabotåget
BFS92. sitt, gods, man. l: 24,7 m. sth: 140 km/h
NSB
BS92. sitt, man. l: 24,7 m. sth: 140 km/h

Danish vehicles

DSB
A. 1 kl sitt. löb: 24,500 m. sth: 160 km/h

DSB
AB. 1/2 kl sitt. löb: 24,500 m. sth: 160 km/h

DSB
B. 2 kl sitt. löb: 24,500 m. sth: 160 km/h

German vehicles

DB
ABmee. 1/2 kl sitt. löb: 26,4 m. sth: 160 km/h

DB
Bmee. 2 kl sitt. löb: 26,4 m. sth: 160 km/h

DB
BCm. ligg. löb: 26,4 m. sth: 160 km/h

Trans Euro Nacht
WLAB. sov. löb: 26,4 m. sth: 160 km/h


1 ) Diehl, Ulf. Svenska lok och motorvagnar 1994. - ISBN 91-85098-76-0. - S. 5


Thanks to:

Claes Lindell for major work with the Ra

You have reached the bottom of this page. Svenska Hierarchy Homepage Menu Top